MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

GİYİM KUŞAM

<< 2651 >>

11- Zafiran Sürünmek ve Boyalı Giysiler Giyinmek

 

1. Enes b. Malik

 

- - (-)

20019 (1)- Enes b. Malik der ki: "Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) erkeklerin zafiran sürünmesini yasakladı.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Buhari, libas 10/304 (5846), Müslim, libas 3/1662 (2101), Ebu Davud, tereccül 4/80 (4179) ve Tirmizi 5/121 (2815) rivayet ettiler.

 

 

 

20020 (2)- Enes b. Malik der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) erkeklerin zafiran sürünmesini yasakladı."

 

[Sahih]

 

 

2. Ammar

 

- - (-)

20021 (1)- Ammar der ki: Gece vakti ellerim yarık bir şekilde aileme geldim. Bu sebeple ellerime zafıran sürdüler. Ertesi gün Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelip selam verdim. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) selamıma karşılık vermedi ve beni karşılamadı. Ancak: "(Git) bunu yıka'' buyurdu. Geri dönüp yıkadıktan sonra tekrar yanına geldim. Ondan az bir şey üzerimde kalmıştı. Selam verdiğimde yine selamıma karşılık vermedi ve beni karşılamadı. Ancak: "Şu üzerindekini yıka'' buyurdu, Geri dönüp yıkadıktan sonra tekrar yanına geldim. Selam verdiğimde selamımı alıp beni karşıladı ve: ''Şüphesiz ki melekler kafirin cenazesinde, zafiran sürünenin ve cünüb kimsenin yanında bulunmazlar'' buyurdu. Ancak cünüb kişinin abdest alması halinde uyumasına, yemesine ve içmesine ruhsat verdi.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Ebu Davud 4/79 (4176) ve Tayalisıl/353 (1808) rivayet ettiler.

 

 

 

20022 (2)- Ammar der ki: (Bir tür güzel koku olan) haluk sürünerek Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanına gitmiştim. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) beni azarladı ve: ''Ey İbn Ümmü Ammar! Git ve üzerindekini yıka'' buyurdu. Geri dönüp yıkadıktan sonra tekrar yanına geldim. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) beni bir daha azarladı ve: "Git ve üzerindekini yıka'' buyurdu.

 

Ravi der ki: Ammar hareketini üç defa tekrarlamıştır.

 

[Zayıf]

 

 

3. İbn Ömer

 

- - (-)

20023 (1)- Abdullah b. Zeyd b. Eslem babasından bildiriyor: İbn Ömer zafiran ile giysilerini bayar ve ondan sürünürdü. Kendisine: "Niçin giysilerini zafiran ile boyuyor ve ondan sürünüyorsun?" denildiğinde: "çünkü Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in nezdinde en güzel boyanın zafiran boyası olduğunu, kendisinin bununla giysilerini boyadığını ve ondan süründüğünün gördüm" karşılığını verdi.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Ebu Davud, Sünen (4/91) rivayet etti.

 

 

 

20024 (2)- Abdullah b. Zeyd, babasından bildiriyor: İbn Ömer zafiran ile giysilerini boyar ve ondan sürünürdü. Kendisine: "Niçin giysilerini zafiran ile boyuyorsun?" denildiğinde: "çünkü Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in nezdinde en güzel boyanın zafiran boyası olduğunu ve kendisinin bundan sürünüp onunla giysilerini boyadığını gördüm" karşılığını verdi.

 

[Sahih]

 

 

4. İbn Abbas

 

- - (-)

20025 (1)- İbn Abbas bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) üzerinde bir kir veya bir leke olmadığı müddetçe boyanmış giysiye ruhsat verdi."

 

[Zayıf]

 

Heysemi (8558) der ki: "Hadisi İmam Ahmed rivayet etmiş olup, senedinde yer alan Haccac b. Ertat tedIis yapmaktadır."